De_koning_voor_het_Noordbrabants_Museum_waar_hij_de_tentoonstelling_opende
openingstijden-jheronimus-bosch-expositie-verder-verruimd
noord-brabants-museum3
IMG_0896
Schermafbeelding 2016-04-20 om 12.39.49

Pers

  Download hier het artikel uit The Telegraph.

Download hier het artikel uit The Financial Times.

Opdracht
De opening van de Jeroen Bosch tentoonstelling werd in Den Bosch groots gevierd. Op meerdere locaties vonden activiteiten plaats. Met als finale de openingshandeling in het Noord Brabants Museum door ZMK Willem-Alexander.

In het museum moesten de bezoekersstromen, protocollen en de openingsactiviteiten perfect op elkaar worden afgestemd. Ter voorbereiding moest een draaiboek worden gemaakt.


Resultaat
In de voorbereidingen van de feestelijke opening heb ik gezorgd voor rust, overzicht, goede afstemming en samenwerking tussen de verschillende interne en externe partijen.

De opening is volgens draaiboek en zonder incidenten verlopen. Het was een bijzondere dag en pers en genodigden waren vol lof.


Credits
Opdrachtgever: Artishock
Projectmanagement: Menno Bouma

MTA_gebouw-027E_expo_2-830x466
generation-discover-bright-ideas-hub-emmen
Shell dome 27E
TEDAY 2016 019 kopie
IMG_8408

Pers

Bekijk hier een artikel van het ANP.

Bekijk hier een spontane reactie.

Opdracht
Techniek Experience Day is een jaarlijks evenement om scholieren te inspireren voor een loopbaan in de techniek. Op deze dag bieden diverse opleidingen en bedrijven workshops aan en geven een cross-mediaal beeld van de techniek sector.

De gekozen locatie (Marineterrein Amsterdam) moest worden ingedeeld en het programma worden vormgegeven: een hele puzzel voor 50 workshops met roulatiesysteem! Naast slim gebruik van de bestaande gebouwen, hebben we twee tenten geplaatst. Uiteraard werd het gehele proces in een overzichtelijk draaiboek verwerkt en hebben we de uitvoer op de dag zelf begeleid.


Resultaat
Maar liefst 14 scholen schreven gezamenlijk 1.400 leerlingen in die 50 workshops volgden van 30 deelnemende opleidingen/bedrijven. In goede banen geleid door 120 (veelal vrijwillige) medewerkers. Daarmee was het de grootste techniek-dag in Amsterdam ooit! Veel blije gezichten en positieve reacties stroomden binnen. Er waren op de dag zelf al aanmeldingen voor de volgende editie in 2018.


Credits
Opdrachtgever: ROCvA

Concept: Menno Bouma, De Nieuwe Makers
Projectmanagement: Menno Bouma

MTA_gebouw-027E_publiek
MAT-1024_17_makerfestival
MTA_17_1024_Ontdekdagen_jazzmobiel
maker_festival_clean_lab_by_anisa_9.jpg()(A763036DBA5680573E7E0CE9CE21C54A)
09-10.09.17 InBo-MT Ontdekdagen -0951 kopie
MTA_17_1024_Ontdekdagen_workshop-3D-printing
MTA_17_1024_Ontdekdagen_theaterwandeling
MTA_17_1024_Ontdekdagen_Wat-vindt-u_VR
MTA_17_1024_Ontdekdagen_info
MTA_17_1024_Ontdekdagen_3D-printer

Het Marineterrein Amsterdam ontwikkelt zich tot de plek waar oplossingen voor wereldwijde uitdagingen worden bedacht, getest en toegepast. Een toonaangevende, internationale gemeenschap van vernieuwers, wetenschappers en bedrijven werkt hier samen, zodat de sterke positie van Amsterdam en Nederland internationaal wordt verstevigd. Het Marineterrein wordt zo een toekomstbestendig stadskwartier waar open innovatie mogelijk is, met toegankelijke en flexibele werk- en ontmoetingsruimten, bijzondere woonvormen, sport, recreatie en groen.

Bekijk hier een artikel uit Het Parool.

Bekijk een artikel van de AHK.

Opdracht

Het overkoepelend communicatieplan bestrijkt meerdere jaren en de doelgroepen zijn zeer uiteenlopend. Een ingewikkeld proces dat zorgvuldige communicatie vereist. Als integraal onderdeel in het plan is gekozen voor live communicatie: een krachtig middel om belanghebbenden met elkaar in contact te brengen en een boodschap tot leven te brengen.

Concept

De Ontdekdagen. De op het terrein gevestigde start-ups geven een goed beeld van de ontwikkeling van het terrein. Daarom zijn ze ingezet als ambassadeurs en zetten gedurende het weekend hun deuren open, bieden workshops en exposities aan. Er waren rondleidingen over het terrein en er werden lezingen gehouden. Langs de looproutes werden bezoekers geïnformeerd over verleden en toekomst van het Marineterrein. Het geheel ademde een festivalsfeer door de aanwezige foodtrucks en culturele optredens, waaronder het Conservatorium.

 

Resultaat

Duizenden geïnteresseerden hebben aan het programma deelgenomen en via inspraaksessies hun mening gegeven. Zowel in het voor- als natraject is gebruik gemaakt van social media kanalen, lokale radio en tv en de schrijvende pers. Vrijdag was een persdag waarbij tevens het nieuwe magazine is gelanceerd. Er is meetbaar veel media-aandacht gegenereerd.

Credits

Opdrachtgever: Bureau Marineterrein Amsterdam (BMA)

Conceptontwikkeling: BMA i.s.m. Menno Bouma

Productie: Menno Bouma

  • LinkedIn - Black Circle
  • YouTube - Black Circle
  • Twitter Black Round
passie keurmerk
MTA_17_1024_Ontdekdagen_workshop-3D-printing